هدیه دوست

خدای من! چقدر پاک و شیرین است طعم محبت تو و من تا به حال نچشیده بودم... دیگر دوری بس است!

هدیه دوست

خدای من! چقدر پاک و شیرین است طعم محبت تو و من تا به حال نچشیده بودم... دیگر دوری بس است!

زیبا نیست که دل اون مهربون رو بشکنیم

 

روزی از صاحبدلی شنیدم؛

وقتی انسان یا بنده ای گناه خدا رو انجام میده، نافرمانی خدا رو میکنه و یا در جمع یا در خلوت مشغول معصیتی میشه خدا خیلی با دیدن این صحنه دلش می گیره، اونقدر صبور، بزرگوار و مهربونه که به ملائکه هاش دستور میده تا حجاب و پرده ای بین او و بنده اش قرار بدند تا موقعی که اون بنده دست از اون گناهش برداره.

میدونی تو اون لحظه معصیت کدام خدا رو انجام میدی؟! 

همون خدایی که می تونه در حین انجام معصیت مرگت رو برسونه، همون خدایی که می تونه تو رو در حین گناه بی آبرو و رسوات کنه، همون خدایی که قادره تو رو در حین ارتکاب به گناه، مسخ به حیوانی کنه، همون خدایی که قدرت داره تو رو در حین انجام نافرمانی خُشکت کنه و یا اینکه از آسمان آتش یا صاعقه ای بر تو نازل کنه.

با این همه حال او باز صبر میکنه و در ازای تنبیه و عذاب نمودن تو، دستور میده که بین تو و اون، پرده ای حائل کنند *  

رسوات نمیکنه تا شاید روزی تو به خودت بیای، در اون هنگام عذابت نمی کنه تا شاید تو توبه کنی، صبر میکنه تا تو شاید روزی از این گناهت پشیمون بشی، مهربونی و آقایی میکنه تا شاید تو روزی بیای به سمتش. 

و بدون و یقین داشته باش که هیچوقت برای توبه دیر نیست، نگو که گناهام زیاده یا گناهام بزرگه و خدا نمی بخشه، بگو لطف و رحمت خدا بزرگتر از گناهامه،  

خدا یگانه دوستی هستش که هیچ وقت کینه ت رو به دل نمی گیره و اگه تو یک قدم به سمتش بری، خودش گفت من ده قدم به سمتت میآم...

 

بگم تا باورت بشه که خدا عاشقته؟ مگر اون حدیث قدسی رو نخوندی که خدا به پیامبرش گفت: ((اگر روی گردانان از من میدانستند که من چگونه به آنان مشتاقم و در انتظار توبه و بازگشت آنانم هر آینه از شوق جان می سپردند و بندهای بدنشان از هم گسیخته می شد )).

میدونی این حرف خدا یعنی چی؟! یعنی خدا عاشقته، همیشه چشم به راهته که برگردی، آخه خدا خوب میدونه که این راه گناهی که در پیش گرفتی به ذلت و خواری ختم میشه، دل خدا برات میسوزه و تو که جا و خونه اصلیت بهشته در شأنت نیست که همصدا و رفیق شیطان بشی و سرانجام کارت به آتش دوزخ ختم بشه!

و امان از اون لحظه ای که مرگ مون خدای نخواسته در حین گناه و یا تو مجالسهای شیطانی و گناه فرا برسه، نگو گناه می کنم و بعد توبه میکنم از کجا معلوم که در هنگام گناه کردن مرگت فرا نرسه! پس بیائیم و زود توبه کنیم و با خدای مان عهد ببندیم که دیگه گرد اون گناه نگردیم و چه زیباست که زندگی مون به زیباترین مرگها ختم بشه.

برادرم، خواهرم دعا کن که در زیباترین لحظات عمرمون، در هنگامه مناجات و نماز و یا در حین بندگی و خدمت به ندای مولا و پروردگارمون لبیک بگیم و جان مون رو عاشقانه و عارفانه تسلیم یکتا جان آفرین کنیم.

خداوندا مرا غیر از تو کَس نیست

               به روز بی کسی فریاد رسی نیست

                                    رهی بگذار یا رب پیش پایم

                                                  که از هر سو رَوَم پیش تو آیم

                           خدایا تو را سپاس که بسیار مهربانی.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد